- HomepageKindergeneeskunde
- Praktische informatie
- Het behandelteam
- M.H. (Marielle) Dekker – Maas
- E.D. (Ester) de Kleijn
- O.M. (Onno) Graafland
- M. (Miranda) de Jong
- Y.M. (Yvonne) Roosen
- R. (Richard) Schol
- E.A. (Elly) Smit-Kleinlugtenbeld
- G.M.S.J. (Gerlinde) Stoelhorst
- S.D.M. (Sabine) Theuns-Valks
- A.W. (Wilma) Vriesman
- K.M. (Kathleen) Welborn
- M.S. (Moniek) Corcoran
- A. (Ankie) Lebon
- S. (Sara) Naghib
- E. (Ellen) Herkert
- J.S. (Judith) Renes
- M.H.C. (Margo) Reniers
- J. (José) Heeres
- T.W.A.M. (Tessa) Peters
- M. (Marion) van Helden
- P. (Patricia) Claassen
- M. (Mandy) Pronk-Duine
- M. (Maikel) Hustinx
- T. (Thirza) Plomp-Van Hengel
- Poliklinieken & spreekuren
- Dagbehandeling
- Opname op de Kinderafdeling
- Wachttijden
- Folders
- Handige links
T.W.A.M. (Tessa) Peters
Aandachtsgebieden
- Somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten
- Omgaan met somatische problemen (coping)
- Zindelijkheidsproblemen
- Trauma, bijvoorbeeld veroorzaakt door ziekte/medisch handelen, maar ook door seksueel misbruik
- Inschatting van psychiatrische problematiek, met zo nodig een doorverwijzing naar GGZ
Opleidingen
- Psychologie k&J
- Cognitieve gedragstherapie k&j
- EMDR k&j, basisopleiding
- systeemtherapie i.o.
Werkervaring
- 2021 – heden: kinder- en jeugdpsycholoog bij het Albert Schweitzer ziekenhuis en Yulius. Voorheen werkzaam geweest in de kinder- en jeugdpsychiatrie en verstandelijk gehandicaptenzorg
Persoonlijk
Wat mijn werk boeiend maakt is dat ieder kind en zijn of haar gezin weer anders is. Door wie zij en hun ouders zijn, wat ze hebben meegekregen, geleerd hebben en door de ervaringen die ze in verschillende levensfases hebben meegemaakt. En door wie of wat ze zich gesteund hebben gevoeld en hun (veer)kracht hebben ervaren.
Wat me aanspreekt in mijn werk is om samen met het kind en zijn gezin, in samenwerking met het medisch team, te leren begrijpen wat er achter het gedrag zit en zo goed mogelijk in kaart te brengen wat het kind en het gezin nodig heeft. Door positieve ervaringen op te doen wordt het vertrouwen in zichzelf weer hersteld, waardoor het kind, en vaak de ouders ook, weer lekker in zijn of haar vel komt te zitten.