SSPR: Selfservice voor wachtwoordherstel
Selfservice voor wachtwoordherstel is een dienst die het mogelijk maakt om op elk moment, van binnen of buiten het ziekenhuis, een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit kan nodig zijn als je je wachtwoord vergeten bent maar ook als je gewoon een nieuw wachtwoord wilt hebben.
Daarnaast kan je de Selfservice voor wachtwoordherstel ook gebruiken als je account geblokkeerd is na drie foute inlogpogingen.
Wat moet je doen?
Om Selfservice voor wachtwoordherstel te kunnen gebruiken, zal je eenmalig een aantal persoonsgebonden gegevens moeten vastleggen die gebruikt worden om te bepalen of jij echt de persoon bent die probeert het wachtwoord te wijzigen. Dat kan zijn je mobiele telefoonnummer, je privé e-mailadres of het beantwoorden van een aantal persoonlijke vragen. Om de Selfservice te kunnen gebruiken, moeten er minimaal twee verificatie mogelijkheden worden vastgelegd.
Klik hier om de persoonsgebonden gegevens vast te leggen. Aanmelden doe je met je ASz account en je gebruikt de Microsoft Authenticator. Maak eventueel gebruik van deze handleiding om de Selfservice voor wachtwoordherstel in te stellen
Hoe gebruik ik de Selfservice voor wachtwoordherstel?
Als je je wachtwoord vergeten bent, je account geblokkeerd is na drie keer een verkeerd wachtwoord te hebben ingevoerd of als je gewoon een nieuw wachtwoord wilt, kan je de Selfservice voor wachtwoordherstel opstarten.
Dat kan door op de link Wachtwoord vergeten te klikken op het loginscherm of door hier te klikken. Maak eventueel gebruik van deze handleiding om de Selfservice voor wachtwoordherstel te gebruiken.
Als dit is afgerond, dan ben je klaar voor het gebruik van de Selfservice voor wachtwoordherstel. Kom je er niet uit? Neem contact op met de ICT Servicedesk op 078 654 24 09 of 88888 (bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur).
Veel gestelde vragen?
1. Wanneer kan/moet ik de Selfservice voor wachtwoordherstel instellen?
Voor iedereen die een Albert Schweitzer account heeft, is het verplicht om de vragen van de Selfservice voor wachtwoordherstel in te vullen. Je hoeft dat niet direct te doen (je kunt op Annuleren drukken), maar je blijft de vraag krijgen totdat je het gedaan hebt.
2. Waarom is de Selfservice voor wachtwoordherstel nodig?
Iedereen kan zijn wachtwoord vergeten of zijn wachtwoord meerdere keren verkeerd invoeren. Aangezien steeds meer mensen ook buiten reguliere kantoortijden werken, is het belangrijk dat je dit zelf kan wijzigen.
3. Waarom moet ik persoonsgebonden gegevens vastleggen?
Een kwaadwillende zou de Selfservice voor wachtwoordherstel kunnen misbruiken om toegang te krijgen tot jouw account. Daarom moeten we 100% zeker weten dat de persoon die het wachtwoord probeert te veranderen ook echt de eigenaar is van het account. Daarom worden verificatiemethoden vastgelegd waar alleen jij op kan reageren.
4. Ik heb geen mobiel of wil geen mobiel nummer doorgeven
Je hebt minimaal twee verificatiemogelijkheden nodig om de Selfservice voor wachtwoordherstel te kunnen gebruiken. Als je geen mobiel nummer wilt delen, is het voldoende als je je privé emailadres en de beveiligingsvragen deelt.