- HomepagePraktische informatie
- Afspraak in het ziekenhuis
- Agenda informatiebijeenkomsten
- Bezoektijden en regels
- Bloedprikken
- Compliment of Suggestie
- Digitale zorg
- Folders
- Klachten
- Medisch dossier
- Nieuwsberichten
- Opname in het ziekenhuis
- Parkeren
- Patiëntenpanel
- Pers
- Rechten en plichten
- Service en diensten
- Wachttijden
- Wijzigingen doorgeven
- Zorgkosten en verzekeringen
De rekening
Naar wie gaat de rekening?
Na de behandeling stuurt het ziekenhuis de rekening, ook wel de zorgnota genoemd, rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. U ontvangt de rekening thuis wanneer:
- De behandeling niet (volledig) vergoed wordt
- U in het buitenland verzekerd bent en niet in het bezit bent van een European Health Card (EHIC-pas)
- U niet in het bezit was van een geldige verwijzing (niet-spoed)
Voor informatie over vergoedingen en zorgverzekeringen kunt u het best terecht bij uw zorgverzekeraar. Algemene informatie over zorgverzekeringen is ook te vinden op de website van de Rijksoverheid.
Wanneer wordt een behandeling gedeclareerd?
De rekening kan pas worden gemaakt wanneer het subtraject van uw behandeling is beëindigd. Hiervoor is het ziekenhuis gehouden aan de landelijke afsluitregels (zie algemene afsluitregels).
Wat staat er op de rekening?
Uw rekening kunt u via de website van uw zorgverzekeraar inzien op uw persoonlijke pagina. Op de rekening vindt u informatie over:
De ingangsdatum van uw (sub) zorgtraject. Dit hoeft niet per definitie uw daadwerkelijke behandel/bezoekdatum te zijn;
- De specialist die u behandeld heeft;
- De diagnose;
- De naam van het ziekenhuis;
- De kosten en de handelingen die zijn uitgevoerd.
Heeft u vragen over een rekening?
Voor financiële vragen kunt u e-mailen naar factuurinfo@asz.nl. Voor zorginhoudelijke vragen kunt u e-mailen naar informatieopnota@asz.nl.