Cliëntenraad
Het kan altijd beter, laat ons weten hoe...
De beste zorg, goede informatie en een respectvolle behandeling. Dat is waar de cliëntenraad voor staat. De cliëntenraad komt op voor de belangen van patiënten en bezoekers. Wij zijn er dus voor u. Het gaat ons er om dat u zich in vertrouwde handen voelt en dat het ziekenhuis u goede zorg biedt.
Wat vindt u? De cliëntenraad vindt het belangrijk om uw mening te horen. Alleen zo kunnen wij u goed vertegenwoordigen. Laat ons weten wat u goed vindt, maar vooral ook wat er beter kan. U kunt ons schrijven of mailen: Albert Schweitzer ziekenhuis Let op: Heeft u een klacht? Bel dan de klachtenbemiddelaar van het ziekenhuis, telefoon: (078) 654 15 08 of download het klachtenformulier. |
Wie verdient de TopASz Award van 2024?
Ieder jaar wint een afdeling binnen het ziekenhuis de TopASz Award. Met de TopASz Award mogen patiënten, bezoekers, medewerkers en specialisten een arts, medewerker of afdeling aandragen die het verdient om in het zonnetje te worden gezet. De winnaar krijgt als beloning in april 2025 de TopASz Award 2024, een beloning voor degene(n) in ons ziekenhuis die in het voorbije jaar tot het uiterste ging(en) voor patiënten.
Inzenden kan tot en met 31 januari 2025. Klik hier om iemand te nomineren.
Advies over ziekenhuisbeleid
De cliëntenraad heeft het recht om gevraagd en ongevraagd het ziekenhuisbestuur te adviseren over het ziekenhuisbeleid. Bepaalde onderwerpen zijn zo belangrijk voor de cliënten van het ziekenhuis dat het ziekenhuisbestuur geen beslissing kan nemen zonder eerst advies in te winnen bij de cliëntenraad. Zo heeft de cliëntenraad bijvoorbeeld advies uitgebracht over het eten en drinken voor opgenomen patiënten en over de klachtenregeling van het ziekenhuis. Daarnaast zitten twee leden van de klachtencommissie van het ziekenhuis hier op voordracht van de cliëntenraad.
Vertrouwenspersoon voor patiënten
Grensoverschrijdend gedrag.. U zult er maar mee te maken krijgen.
Bent u patiënt bij het Albert Schweitzer ziekenhuis? Heeft u zelf te maken (gehad) met grensoverschrijdend gedrag of situaties rondom integriteit? Het is niet makkelijk om dit bespreekbaar te maken. Maar ik ben er voor u. Ik luister naar u en kan u ondersteunen. Wat u mij vertelt blijft vertrouwelijk. Ik ben niet in dienst van het Albert Schweitzer ziekenhuis, maar van het LSR.
Mocht u behoefte hebben om mij (Kiek Alkemade) te spreken, dan kunt u contact opnemen via e-mail: k.alkemade@hetlsr.nl of telefoonnummer 06 -19 46 23 95.
U kunt ook via de website chatten met een patiëntvertrouwenspersoon via pvp.nl. De openingstijden van deze chatdienst zijn maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur.
Onderzoeken patiëntenpanel
De cliëntenraad vindt het erg belangrijk om te weten hoe patiënten denken over belangrijke ontwikkelingen in de zorg of in het Albert Schweitzer ziekenhuis. De onderzoeken - die ingevuld worden door het Albert Schweitzer Patiëntenpanel - bieden de cliëntenraad vaak goed inzicht in de ervaringen, wensen en behoeften van patiënten. De clientenraad gebruikt deze informatie om het Albert Schweitzer ziekenhuis zo goed mogelijk te adviseren over onderwerpen die patiënten raken. Bekijk hier de resultaten van de panelonderzoeken.