Cliëntenraad
Het kan altijd beter, laat ons weten hoe...
De beste zorg, goede informatie en een respectvolle behandeling. Dat is waar de cliëntenraad voor staat. De cliëntenraad komt op voor de belangen van patiënten en bezoekers. Wij zijn er dus voor u. Het gaat ons er om dat u zich in vertrouwde handen voelt en dat het ziekenhuis u goede zorg biedt.
VACATURE! De directie adviseren: hoe zou jij het doen?
De cliëntenraad heeft plaats voor twee nieuwe leden. Ben jij een scherpe adviseur die twaalf uur per maand kan vrijmaken voor nog betere zorg? Bekijk de vacature hier en mail ons uiterlijk op 15 november om je interesse kenbaar te maken.
Wat vindt u? De cliëntenraad vindt het belangrijk om uw mening te horen. Alleen zo kunnen wij u goed vertegenwoordigen. Laat ons weten wat u goed vindt, maar vooral ook wat er beter kan. U kunt ons schrijven of mailen: Albert Schweitzer ziekenhuis Let op: Heeft u een klacht? Bel dan de klachtenbemiddelaar van het ziekenhuis, telefoon: (078) 654 15 08 of download het klachtenformulier. |
TopASz Award
Ieder jaar wint een afdeling binnen het ziekenhuis de TopASz Award. Met de TopASz Award mogen patiënten, bezoekers, medewerkers en specialisten een arts, medewerker of afdeling aandragen die het verdient om in het zonnetje te worden gezet.
Afgelopen april was het team van het restaurant van locatie Zwijndrecht de winnaar! Naast de award omvat de prijs ook 5000 euro, die mag worden gebruikt om de patiëntvriendelijkheid nog verder te verhogen. Het restaurant gaat dit geld gebruiken om eenzame ouderen uit Zwijndrecht te trakteren op een onvergetelijk kerstdiner. “We vinden het belangrijk om iets terug te geven aan de maatschappij”, benoemt Vico de Graaf, coördinator van het restaurant.
Advies over ziekenhuisbeleid
De cliëntenraad heeft het recht om gevraagd en ongevraagd het ziekenhuisbestuur te adviseren over het ziekenhuisbeleid. Bepaalde onderwerpen zijn zo belangrijk voor de cliënten van het ziekenhuis dat het ziekenhuisbestuur geen beslissing kan nemen zonder eerst advies in te winnen bij de cliëntenraad. Zo heeft de cliëntenraad bijvoorbeeld advies uitgebracht over het eten en drinken voor opgenomen patiënten en over de klachtenregeling van het ziekenhuis. Daarnaast zitten twee leden van de klachtencommissie van het ziekenhuis hier op voordracht van de cliëntenraad.
Onderzoeken patiëntenpanel
De cliëntenraad vindt het erg belangrijk om te weten hoe patiënten denken over belangrijke ontwikkelingen in de zorg of in het Albert Schweitzer ziekenhuis. De onderzoeken - die ingevuld worden door het Albert Schweitzer Patiëntenpanel - bieden de cliëntenraad vaak goed inzicht in de ervaringen, wensen en behoeften van patiënten. De clientenraad gebruikt deze informatie om het Albert Schweitzer ziekenhuis zo goed mogelijk te adviseren over onderwerpen die patiënten raken. Bekijk hier de resultaten van de panelonderzoeken.